fbpx
Zaznacz stronę

Facebook Insights, narzędzie pomocne w dotarciu do grupy docelowej.

Pozwala określić co lubi, kim jest Twój fan na facebooku.

Narzędzie Insigts możemy wykorzystać, w momencie, gdy mamy już założony Fanapge na facebook.

Najlepszymi odbiorcami twoich usług, produktów jest fan twojego facebooka. Narzędzie,  możesz wykorzystać do analizy ruchu na własnej stronie internetowej www.

Jednak, aby fan był Twoim odbiorcą, musisz zadbać o rzetelne pozyskiwanie fanów na fanpage. Nie kupuj laików, nie proś o laiki. Tracisz podwójnie.

Facebook, ceni aktywnych fanów, zainteresowanych Twoim fanpage. Zadbaj o to, zwiększy się zasięg, a to jest Twój cel. Oczywiście facebook także zmniejsza zasięgi, gdy masz dużo fanów, ale nieaktywnych.

Jeśli chcesz wykorzystać, narzędzie  Insights, do własnej strony internetowej, należy zainstalować pixel kod, na stronie. Na ten temat pisałam Tu. Jakie korzyści daje pixel kod w biznesie. Jak zainstalujesz ten kod, wtedy masz dostęp do informacji o użytkownikach na stronie.

Korzyści z narzędzia  Insights.

Ma bardzo wiele zastosowania. Możesz bardzo dużo dowiedzieć się o swoich użytkownikach. Jeśli odpowiednio przeanalizujesz kto jest fanem Twoich stron, będziesz mogł dokładniej sprecyzować reklamę do swoich odbiorców. Co za tym idzie zwiększyć prawdopodobieństwo odbioru Twoich usług, produktów.

Reklama na facebooku, odpowiednio dopasowana stanie się bardzo opłacalna. Bo Odbiorcami będzie odpowiednią grupą docelowa. Koszt reklamy zmniejszy się, a zysk wzrośnie.

Co dodatkowo zyskasz w narzędziu? Szczegóły takie jak:

  • Status związku
  • status pracy
  • status wykształcenia
  • status rodzinny
  • wydarzenia z życia

I wiele innych, są to bardzo szczegółowe informacje. Oczywiście, nie u każdego użytkownika, będą wykazane wszystkie szczegóły, zależy kto na co pozwoli. Jednak to narzędzie zwiększy procent potencjalnych zysków.

Weźmy przykład reklama w prasie?

Czy tu masz sprecyzowanego odbiorcę? Nie, reklama jest skierowana do każdego, a nie jest tania. W lokalnych gazetkach reklama o wielkości 10 cm na 7 cm to średnio od 200 zł.  Reklama jest ukryta w gąszczu innych reklam i do każdego. Kto zobaczy małą reklamę, mało osób. A ile procent z tych osób, jest Twoim potencjalnym odbiorcą? Także nikły. Zamieszczenie reklamy  w prasie lokalnej formatu A4, to koszt bardzo wysoki już od 2000 zł netto

Teraz zastanów się, ile odbiorców skorzysta z Twojej reklamy? 1,2 osoby?

Najczęściej nikt. Reklama w prasie daje rozpoznawalność, zwrot słaby. Jakiś czas temu, korzystałam z form płatnych  w lokalnych prasach, z ostatniej reklamy przyszło do mnie może 5 osób. Zwróciło mi się 20% kosztów, poniesionych na reklamę. Z tym że ta gazetka była roznoszona do skrzynek.

Reklama sprecyzowana na facebooku, za tą samą kwotę daje większe prawdopodobieństwo zwrotu. Kierujemy reklamę do potencjalnych nabywców, są to osoby już zainteresowane naszą stroną , produktem. Były na naszej stronie, fanpagu. Zadbaj więc o swoich potencjalnych odbiorców fanpage.

Kolejnym atutem takiej reklamy, jest możliwość zbierania danych kontaktowych, co zwiększa dodatkowo szanse sprzedaży. Osoba, która zapisze się na nasz newsletter, chętniej od nas coś zakupi.

Dzięki, fanpage lub grupie mamy stały kontakt z naszymi odbiorcami. Warunek, musimy dbać o fanpage i grupy. Odpowiadać na pytania, wiadomości.

Takie kontakty budują do nas zaufanie

W reklamie prasowej nie mamy nic, poza rozpoznawalnością marki, jest to zimny kontakt.

Dlatego, jeśli chcesz zwiększyć prawdopodobieństwo sprzedaży zadbaj o korzystanie z narzędzia  Insights.

Jak zauważyłeś, możesz bardzo dużo dowiedzieć się o potencjalnych nabywcach twojej oferty i sprecyzować bardziej   dopasowaną ofertę.

Po zainstalowaniu pixel kod masz dostęp do narzędzi w kolumnie powyżej.

Wejdź w manager reklam i otwórz narzędzia.

Pamiętaj, w celu otrzymania wartościowych wyników, nie kupuj lików na fanpage. Nie wrzucaj na swój fanpage, filmów, zdjęć bezcelowych, które nie mają nic wspólnego z twoją branżą. Musisz zadbać o odpowiednich fanów. Nie zapraszaj znajomych, to nie są aktywni fani i potencjalni klienci.

Jeśli dopiero zaczynasz z fanpagem oraz zbieraniem danych, wybierz grupę odbiorców wszyscy, opcja ta pozwala na dobranie osób według zainteresowania, demografii. Na początek skup się na lokalizacji, wieku czy zainteresowania.  Skorzystanie z sekcji zainteresowania, może wpłynąć na koszt realny kampanii.

Jeśli wpis wydał się Tobie wartościowy lub ktoś z Twoich znajomych ma podobny problem, jak pozyskać więcej klientów, proszę udostępnij. Masz pytania lub coś ciekawego do dodania, zostaw proszę komentarz.

 

 

 

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej listy mailingowej, aby otrzymywać najnowsze wiadomości i aktualizacje od naszego zespołu. W zamian za zapis otrzymasz darmowy e-book  Jak stworzyć stronę na WordPress.

Projektant-stron internetowych-Mikja

Dziękuję, zapisałeś się na newsletter, odbierz swój e-book po zapisie.

Pin It on Pinterest