fbpx

Korzyści z managera firmowego na facebooku.

Co daje manager firmy na facebooku, pozwala dokładniej zarządzać swoim fanpgem.

Prowadzisz firmę lub zamierzasz to zapewne  posiadasz swój fanpage . Nie mylić z grupą na facebooku.

Fanpage służy do promocji Twojej firmy na portalu facebook. To tu, kontaktujesz się ze swoimi fanami.

Wstawiasz posty, które informują co oferujesz, zadajesz pytania oraz prowadzisz konwersacje z Fanami.

Fanpage, może prowadzić każda branża, lecz nie każda będzie miała takie same zasięgi czy zaangażowania ze strony zainteresowanych twoją branża.

Czy każdy powinien mieć fanpage?

Tak i nie, wszystko zależy czego oczekujesz.

Jeśli jesteś małą firmą lokalną, działająca bezpośrednio, Twój zasięg będzie ograniczony oraz zaangażowanie fanów będzie niskie. Co nie znaczy, że fanpage nie działa. Jak najbardziej wszystko działa, Twój klient zagląda zazwyczaj na niego w celu zasiegnięcia podstawowych informacji np. gdzie się znajdujecie, godziny otwarcia czy co firma oferuje. Tak więc, jak prowadzisz swój profil na facebooku, nie przejmuj się tym, że niema tak jak u Twojego znajomego, dużo komentarzy.

Najważniejsze, to prowadzenie Fanpage regularnie post powinien pojawiać się codziennie minimum jeden. Czym więcej tym lepiej.

Należy także pamiętać, post powinien być angażujący i dotyczący tematu firmy, a nie jakieś same żarty, przypowieści. Tego typu posty może zaangażują, ale klient nie będzie Cię kojarzył z ofertą firmy. Miło spędzi czas, a chyba nie o to chodzi. Jak dasz raz na jakisz czas coś śmiesznego będzie wporzątku.

Kolejnym częstym dylematem jest czy pisać chłodnym językiem.

Pomyśl, na jaki Ty fanpge zaglądasz chętniej? Zapewne gdzie czujesz, że odbiorca z Tobą współgra, odpisuje na Twoje pytania, podpowiada.

Czy unikać pisania o sobie?

Tak, tu raczej bądź delikatny możesz wspomnieć, ale bez szczegółów. Jeśli chcesz rozmawiać bardziej prywatnie to w grupie swojej firmy. Tam bardziej możemy się otworzyć.

Czy ma być moje zdjęcie profilowe, czy może jakiś obrazek?

Jeśli jesteś jednoosobową firmą, klient chętniej z Tobą się zidentyfikuje, tak polecam.

Ja obecnie mam obrazek, lecz docelowo będzie moje zdjęcie. Ponieważ prowadze moją grupę na fb, tam mój fan mnie zna i widzi z kim rozmawia. Dołącz do mojej zamkniętej grupy na fb . Tam możesz zadawać pytania i wspierać innych.

Fanpage, oprócz reklamy dzięki publikacji wartościowych informacji, zwiększa szansę na zjednanie sobie nowych  świadomych odbiorców naszych produktów czy usług. Dlatego tak ważne jest prowadzenie w odpowiedni sposób naszego profilu firmowego na facebooku oraz innych portalach.

Jeśli Twój fan polajkuje lub udostępni, spowoduje to większe zaufanie Twojej marce.

Dzięki profilowi na facebooku zmniejsza się koszt reklamy a zwiększa rozpoznawalność i zaufanie. Masz możliwość poznania Twoich odbiorców i doprecyzowania swojej oferty.

Chcesz umocnić swoją markę w świadomości odbiorców, zadbaj o odpowiednie wpisy oraz konwersuj na bieżąco i odpowiadaj na wiadomości jak najszybciej możliwe.

Od czego zacząć prowadzić fanpage:

  • Określ cel-zastanów się, co chcesz przekazać swoim odbiorcom, czego oczekujesz. Treść musi być spójna z ofertą.
  • Treści mają angażować odbiorców, chyba że Twoim celem jest tylko informacja ofertowa, odpowiadaj na komentarze (prowadź dialog). Zwiększa zaangażowanie.
  • Dbaj o regularne posty, najlepiej minimum  3 na dzień. Tu zależy od celu.
  • Analizuj statystyki, wskazują wiek odbiorców, miejsce, co lubią. Dzięki statystykom bardzo dużo możesz się dowiedzieć.

Jeśli nie wiesz jak założyć swój fanpage, napisz do mnie, pomogę. 🙂

Co daje, manager firmy na facebooku

  • Manager daje nam możliwość oddzielenia profilu prywatnego od firmowego.
  • Więcej niż jedna osoba zarządza profilem na facebooku czy instagramie
  • Fanapge czy konta reklamowe masz w jednym miejscu
  • Powiadomienia o aktywności na fanpagu otrzymujesz na koncie fanpaga, poprzez manager firm. Nie są zmieszane  prywatnymi powiadomieniami, co powoduje, że nie przegapisz ważnych informacji. Twój Fan na pewno to doceni.
  • Możesz mieć dostęp do innych kont reklamowych lub udostępnić swoje np. agencjom reklamowym
  • Możesz dodawać administratorów i bez problemu ich usuwać.
  • Aby dodać nowego administratora, nie musi być Twoim znajomym na koncie prywatnym
  • W każdej chwili masz podgląd do swojego konta Business Manager. Nie tracisz cennych informacji, po rozstaniu się z agencją czy administratorem

Minusy managera firmowego na facebook

  • W celu śledzenia powiadomień, wiadomości czy komentarzy musisz być zalogowany przez managera firmowego.
  • Łatwo zapomnieć przełączyć się na fanpaga przez managera, jeśli dotychczas stosowałaś konto prywatne.

Ja po podłączeniu managera, na początku gubiłam się, lecz potem zaczęłam widzieć plusy.

  • Miałam wszystko w jednym miejscu
  • Powiadomienia dotyczyły tylko fanpaga
  • Bez problemu mogę mieć otworzone dwa konta i je obserwować.

Jak podłączyć manager firmy?

Jeśli już prowadzisz fanpage z profilu prywatnego w menagerze do reklam znajdziesz przejście. Zdjęcie poniżej przedstawia gdzie kliknąć. Ustawienia firmowe. Jeśli dotychczas zarządzałaś danym fanpagem, to dalej będziesz nim zarządzać.

Wn etrze menager firmy na facebook


Jeśli dopiero zaczynami przygodę z fanpagerm możemy wszystko wykonać tuhttps://business.facebook.com/

Po zarejestrowaniu masz dostęp do panelu, gdzie możesz korzystać z różnych funkcji przydatnych do zarządzania Fanapgem.

Gdzie znajdę menager firmy na koncie na facebook
  • Kto jest Twoim klientem, jakie ma potrzeby.
  • Możesz tworzyć reklamy na facebooku.
  • dodawać administratorów i mieć kontrolę nad swoim kontem, o czym pisałam powyżej.

Ostatni wpis był na temat; jak zwiększyć sprzedaż dzięki wykorzystaniu narzędzia insights  https://mikja.pl/czym-jest-facebook-insights/

Istotną częścią managera jest dodawanie osób do zarządzania kontem oraz stron.  W tym celu należy przejść do zakładki „manager firmy” i  „ustawienia firmowe

Dodawanie konta reklamowego

Po dodaniu konta reklamowego możesz zarządzać z niego kilkoma stronami (fanpage).

Jeśli masz kilka stron i zależy Tobie na pogrupowaniu możesz założyć dodatkowe konta reklamowe.

Dokładny opis na dany temat dobrze jest wskazany przez facebook:  https://web.facebook.com/business/help/113163272211510?_rdc=1&_rdr

  • Jak dodać nową osobę
  • Jak udostępnić dostęp do stron
  • Jak przyznać uprawnienia osobom pracującym w firmie

Na te pytania uzyskasz pod linkiem: https://business.facebook.com/settings/setup-guide/?business_id=657681501103866

Ciekawa jestem Waszych opinii, czy zgadzacie się z moimi spostrzeżeniami? Zapraszam, zostaw komentarz chętnie odpowiem. A jeśli czegoś mogę się od Ciebie nauczyć, czekam z miłą chęcią na Twój komentarz.

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej listy mailingowej, aby otrzymywać najnowsze wiadomości i aktualizacje od naszego zespołu. W zamian za zapis otrzymasz darmowy e-book jak zacząć zarabiać on-line na własnej wiedzy.

Projektant-stron internetowych-Mikja

Dziękuję, zapisałeś się na newsletter, odbierz swój e-book po zapisie.

Pin It on Pinterest