fbpx

Mam otyłe dziecko jak odchudzić

dieta przy otyłym dziecku

Mam otyłe dziecko jak odchudzić?

Kochanie, Teddy, Niedźwiedź, Ładny

Jak mu pomóc dziecku zrzucić kilka kilogramów, w zdrowy sposób?

Dieta dziecka jest bardzo trudna do wprowadzenia dlaczego?

Jak większość dzieci, podjada  jak nie w szkole, przedszkolu to u znajomych, rodziny. Częstymi poczęstunkami u kolegów/ koleżanek to chipsy, słodycze i inne produkty o wysokiej zawartości kalorii. dorosłemu jest ciężko zrezygnować z podjadania, a co dopiero dziecku.

Dorosły sam podejmuje decyzje, o zrzuceniu zbędnych kilogramów, w przypadku dzieci, często lekarz lub rodzic stwierdza, że należy odchudzić pociechę. Dziecku zdaje sobie sprawę, że ma nadwagę, ale pokusa jest silniejsza, tym trudniej jest odchudzić dziecko, gdyż mniejsze prawdopodobieństwo, że ma silną wolę, dodatkowo gdy dzieci usłyszą, że dziecko się odchudza, nie dadzą mu spokoju w szkole- dzieci są bardzo niemiłe dla otyłych dzieci. U mojego syna są takie osoby i nie mają łatwego życia, ale za naszych czasów też tak było.

Innym aspektem w problemie odchudzania dziecka jest, kochana babcia/ dziadek itd. Nawet jak rodzice, poinformują dalszą rodzinę, że dziecko musi się odchudzić, aby nie dawali mu słodyczy, słodkich napoi i fasfoodów to i tak nic nie da, dziadkowie dokarmią.

Innym problemem podczas odchudzania dziecka jest brak odpowiedniego ruchu, sport jest bardzo istotny i powinien być zróżnicowany.

Zazwyczaj gdy ktoś w rodzinie jest na diecie, to dla niej dania są osobno gotowane, to powoduje, że dziecko nie czuje komfortu psychicznego, nie chcę zrozumieć lub nie potrafi, dlaczego jego posiłki są inne, czuje się nie kochane, gorsze co za tym idzie, dziecko przestaje się odchudzać. Dlatego bardzo ważne jest by posiłki były takie same dla całej rodziny. Należy gotować to samo, ale jeśli dorosły lubi bardziej pikantne, słone, to należy przelać część dania do drugiego garnka i doprawić, ale nie na oczach dziecka, niech widzi, że jemy to samo.

Jest także inny aspekt- finansowy, niektórzy powiedzą dieta nic nie kosztuje. Nie do końca, niezdrowe jedzenie jest tańsze i szybkie w przygotowaniu, bo zazwyczaj są to produkty z torebki, słoika lub wysoko przetworzone, w którym jest dużo niezdrowych dodatków jak glutaminian sodu, dodatki „E”, momu- zamiast 80 %  mięsa. W gospodarstwach domowych, w których każda złotówka jest na wagę złota, częstymi daniami są dania z mąki jak: kopytka, pierogi, naleśniki itd. a to bardzo kaloryczne dania. O tym jak aspekt finansowy ma znaczenie w diecie nie tylko dziecka przekonałam się podczas praktyk w szpitalu dziecięcym, wcześniej sądziłam, że wystarczy zmienić produkty, które jemy.

Jak widać odchudzić dziecko, nie tak prosto.

Od czego zacząć dietę naszego dziecka? Jak odchudzić dziecko?

Przyjmijmy, że dziecko poza nadwagą nie ma innych schorzeń, potwierdzonych przez lekarza pierwszego kontaktu.

  • Ruch- niech dziecko jak najwięcej spędza czas na dworze, jeśli finanse pozwalają zapisać na zajęcia dodatkowe np. karate, piłka i inne.
  • nie wolno wprowadzać drastycznych diet tak jak dla dorosłych ( ale dorośli także nie mogą)
  • Należy podawać śniadania maksymalnie do godziny od wstania.
  • Spożywać regularne posiłki, minimum 4 na dobę najlepiej 5.
  • Posiłki mają być urozmaicone.
  • wykluczyć niezdrowe produkty, napoje
  • Nie spożywać kolacji na 2 godziny przed spaniem
  • Dużo pić, ale nie samej wody, dodać, choć soku z cytryny
  • Nie słodzić/solić lub bardzo mało w początkowym okresie diety, aż kubki smakowe zaczynają się przyzwyczajać do zmniejszonej dawki cukru/soli.
  • Nie dodawać do potrwa veget/ kostek rosołowych z zawartością glutaminianu sodu
  • Nie pić gazowanych napoi
  • Do szkoły najlepiej wodę dać dziecku, lub tylko 1 buteleczka napoju typu kubuś

To podstawy diety, powstaje pytanie jak tego dokonać, przecież nie odstawimy na raz słodyczy napoi itd.

Tak jak napisałam odchudzanie dziecka to długi bardzo proces i trudny, ponieważ się rozwija nie możemy ograniczać kalorii do 1000kcal, jak robią dorośli.

  1.  Sport jak najwięcej ruchu
  2.  Stopniowo odstawiajmy złe produkty, wysoko kaloryczne, tak by dziecko się przyzwyczaiło i nie czuło rozgoryczenia, dlaczego nie może tego czy tamtego. np. codziennie piło napoje gazowane w początkowym okresie ograniczmy do jednego dnia i tak z pozostałymi produktami jak słodycze, fasfoody.
  3. Proszę pamiętać, stopniowo. Wtedy dziecko, nie będzie tak tęskniło i nie będzie podjadać po kryjomu. 
  4. Stopniowe ograniczanie złych kalorii, zmniejszy ilość dostarczanych dziennie kalorii.

Proszę udostępnij dalej, może komuś pomoże.
error0
fb-share-icon45
Tweet 12
fb-share-icon20
Mam otyłe dziecko jak odchudzić

2 komentarze do “Mam otyłe dziecko jak odchudzić

    1. To prawda, jest to bardzo trudne. A gdyby tak spróbować na początek zmienić zwyczaje żywieniowe w domu? np. Mniej tłusto, mniej gazowanych, ograniczenie słodyczy… To już dużo pomoże i ćwiczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Przewiń do góry