fbpx
Zaznacz stronę

Marketing internetowy w 2018 roku

Co zmieni się w marketingu internetowym w 2018 roku. Jak co roku, coś się zmienia, marketing internetowy nie stoi w miejscu. Coraz więcej powstaje nowych udogodnień dla firm. Tylko czy my jesteśmy na to gotowi. Patrząc z mojego punktu, nie korzystam ze wszystkiego co się pojawia.

W zeszłym roku pojawił się Bot na facebooku, odpowiadał na wiadomości pytających. Niby fajna funkcja, ale odpowiadał tak jak został zapisany, więc nie można było rozmawiać i zadawać pytań. Dla mnie to nie było fajne. Plusem było, możliwość podłączenia np. pobrania e-booka/pdf. Wystarczyło, że zainteresowany wpisał odpowiednie słowo. Zainteresowany mógł od razu pobrać pdf, bez zadawania pytań. To oszczędzało czasu firmie.

Chętnie za to korzystam z  chatu-gdzie mogę wysłać zapytanie na bierząco. Ta funkcja ma jednak minus, ktoś musi być po drugiej stronie cały czas.

Rozwój marketingu internetowego w 2018 roku.

W nowym roku 2018 w marketingu rozwijać się będzie konwersacja wielokanałowa. Szybki kontakt  z klientem spowoduje wpływ na rozpoznawalność twojej marki, zbliży do klienta i da poczucie większego zaufania do firmy. Klienci cenią możliwość poznania firmy jak najbliżej, która pokazuje, że jest frontem do klienta. Samo założenie firmy, wynajęcie punktu i strony to za mało by zaistnieć.

W dobie elektroniki cenimy różne formy kontaktu i szybkie odpowiedzi. Co prawda jest to namiastka kontaktu, bo  niema to jak ” oko w oko”. Jednak z  braku czasu, szukamy innych rozwiązań, chętnie korzystamy z instagramu, gdzie oglądamy zdjęcia, nieważne, że nie związane z branżą, są to jednak osobiste zdjęcia, które pokazują człowieka, który jest po drugiej stronie, w ten sposób budujemy zaufanie do nas.

You-tube, to kolejny sposób rozwoju, poznania marki, osoby. Chętnie oglądamy, co nam ma do pokazania dana osoba. Rozwój filmów instruktażowych w zeszłym roku był ogromny. Wydawałoby się, że stracimy, pokazując co i jak zrobić, to nie prawda. Dajemy się poznać, klient wtedy do nas wróci po inny produkt, jeśli darmowy filmik, dał rozwiązanie. Często bywa, że tylko ogląda, by poznać, a  ostatecznie to my wykonamy usługę.

 

Podcast– to kolejny kanał, który nadal będzie się rozwijać, chętnie wysłuchamy  w drodze poradnik w interesującej nas dziedzinie. Nie musimy tracić czasu na oglądanie, czy czytanie. W drodze do pracy, na spotkanie, możemy odsłuchać, co daje dużą oszczędność czasu.

Sama jeszcze nie zakochałam się w tej formie, ta forma rozwija się bardzo prężnie coraz, więcej na stronach internetowych pojawiają się podwójne wpisy. Wpis tradycyjny do poczytania i zaproszenie do podcastu, jak lubisz słuchać. np. „szczesliwawbiznesie.pl”

Facebook– tu cały czas jest rozwój, nastawienie na szybki kontakt z zainteresowanym. Bez problemu można wysłać wiadomość, zadzwonić.

Ten rok to rozwój w konwersacji z klientem, kampanie są ważne, lecz kontakt jest na pierwszym miejscu.

Co możesz zrobić dla swojej firmy?

  • Przeanalizuj jakich kanałów używasz do kantaku z potencjalnym klientem np.facebook, instagram, chat, newsletter, sms…..
  • Jakie kampanie tworzysz i wysyłasz np. newsletter bezosobowy  z podziękowaniem, Sms- „rabat tylko dziś do końca dnia dla naszych stałych klientów” itp. Zamień to na bardziej ciepły kontakt- niech każdy dostanie osobistą spersonalizowaną wiadomość. Niech poczuje, że to do niego. Do tego celu, nie musisz zatrudniać dodatkowej osoby, są specjalne funkcje narzędziowe.
  • Statystyki, to kolejne  narzędzia, które się coraz bardziej rozwijają, licz, sprawdzaj, dzięki temu dokładniej będziesz znać potrzeby twoich odbiorców, spersonalizujesz  i dopasujesz produkt do Twojego odbiorcy.
  • Messenger  facebook. Narzędzie niezbędne do kontaktu. Dotychczas nie korzystałam, drażnił mnie, lecz przekonałam się w ostatnim czasie jak łatwo można nawiązać kontakt z potencjalnym klientem. Nie narzucając się mu.
  • Świetne narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych ( Brand24).  Cały czas dba o swój rozwój, dostosowuje się do nowych rynków komunikacyjnych.
  • Przestań sprzedawać, zacznij dbać o kontakt, nawiąż konwersacje na  prywatnych kanałach z potencjalnym klientem. Jeśli korzystasz z botów, to zadbaj o ciepły kontakt, a nie sztuczny.

Rok 2018  w marketingu internetowym to rozwój konwersacji  z potencjalnym klientem na prywatnych kanałach. Koniec nachalnych reklam sprzedażowych na zimnym rynku. Zadbaj o swój wizerunek w swoich portalach społecznościowych.

 

Twoi klienci teraz bez problemu nawiązują ze sobą kontakty, umożliwia to facebook, messenger, instagram czy inny kanał społecznościowy. Bez problemu ustali, czy jesteś wart kontaktu, czy oferujesz cos wartościowego. Cenimy autentyczność, dajemy sobie sprawę, że szum, który nas otacza to fake news, na niego należy uważać. Dbaj o swój image, autentyczność. Pokaż się od wewnątrz, co się u was dzieje, to zbliża.

Co jeszcze możesz zrobić dla firmy, by klienci bardziej Ci zaufali?

  • Przeanalizuj swoje oferty, poczytaj opinie, zadaj pytania swoim klientom poprzez ankiety lub po prostu o produkt/usługę, z której skorzystali. Napraw, co złe.
  • Spytaj swoich pracowników, jak oni widzą co jest nie tak, co oni by poprawili, w końcu to ostanie ogniwo, które dociera do klienta.
  • Zadaj pytania, swoim ciepłym kontaktom, co myślą o pracownikach, obsłudze- co mogłeś zmienić.
  • Nawiąż kontakt z krytykami i porozmawiaj na prywatnym koncie.
  • Czy wiesz kogo obserwuje Twój klient na instagramie, to cenne źródło dla Ciebie.
  • Społeczność jest zmęczona wiecznymi reklamami, w tym celu instalują narzędzia, aby ich nie było np. AdBlocka. Jak widzisz, aby dotrzeć do potencjalnych Twoich odbiorców, musisz zadbać o inne sposoby dotarcia. W tym celu prężnie rozwija się rynek konwersacji.
  • Zadbaj o rekomendacje, osobiście dla mnie to bez sensu, bo  może wystawić je każdy. Jednak To działa jak reklama w telewizji, nie chcemy, ale ufamy i kupujemy.
  • Prowadzisz bloga, pisz konkrety, daj wartość, a nie że musisz coś napisać, bo masz tak ustawiony newsletter. Osobiście mam specjalnego e-maila do newsletterów. Zaglądam, ale czytam tylko te gdzie tytuł daje mi wartość, której szukam.

Podsumowując zadbaj o relacje, kontakt, daj się poznać jako człowiek nie maszyna odpowiadająca botami na wiadomość. Uchyl rąbka tajemnicy od kuchni Twojej firmy i życia prywatnego. 

Zadbaj o stały kontakt z potencjalnym Twoim nabywcom, messenger to już postawa.

Jeśli podobał się Tobie artykuł, coś chcesz dodać, zapytać zostaw komentarz. Chętnie na niego odpowiem.

 

Masz ciekawe narzędzie do marketingu internetowego, chętnie je wypróbuje i opiszę na blogu, zapraszam do kontaktu.

 

 

 

 

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej listy mailingowej, aby otrzymywać najnowsze wiadomości i aktualizacje od naszego zespołu. W zamian za zapis otrzymasz darmowy e-book  Jak stworzyć stronę na WordPress.

Projektant-stron internetowych-Mikja

Dziękuję, zapisałeś się na newsletter, odbierz swój e-book po zapisie.

Pin It on Pinterest